Hrvatski Portal u �vicarskoj
Home Doga�aji Forum Linkovi Tvrtke Sport Putovanja Turizam
 
   
  


 

Schweizer Eisenbahn-Revue donosi �lanak
Bewegung im kroatischen Güterverkehr

Schweizer Eisenbahn-Revue broj 1 za 2016. godinu na dvije stranice donosi veliki �lanak o hrvatskom �eljezni�kom teretnom saobra�aju pod naslovom Bewegung im kroatischen Güterverkehr. U �lanku je rije� o umre�enju hrvatskog saobra�aja u saobra�ajnu mre�u Europske Unije, uglavnom preko Ma�arske, Austrije i Slovenije. Rije� je o modernim �eljezni�kim kompozicijama na elektri�ni pogon 25 kV / 50 Hz.

To su sada moderna vremena, moderni, elektri�ni vlakovi, a stariji �itatelji portala sje�aju se vjerojatno još uvijek starih uskotra�nih �eljeznica diljem Hrvatske, kojima su se neki od njih mo�da i vozili, kao na primjer ja Gutmannovom prugom od Osijeka do Beliš�a, pa kada predstavimo neke od njih, to �e kod starijih pobuditi nostalgi�na sje�anja, a mla�im �itateljima to bi moglo biti iznena�enje, a mo�da pomalo i uveseljavanje, jer tako nešto još nisu vidjeli.

Idu�ih par dana predstavit �emo na našem portalu nekoliko hrvatskih uskotra�nih �eljeznica, kojih se neki od nas sje�amo, a kojima smo svojevremeno mo�da i putovali: Gutmanovu prugu, Baranjsku uskotra�nu �eljeznicu, Samobor�ek, Pore�anku-Parencanu i Sinjsku reru, a mo�da i još ponešto, ako u me�uvremenu "naleti".

No vratimo se gore spomenutom �lanku Bewegung im kroatischen Güterverkehr na stranicama 20 i 21 �asopisa Schweizer Eisenbahn-Revue 1/2016:

  

Nach umfassender Harmonisierung der nationalen Gesetzgebung mit jener der Europäischen Union trat die Republik Kroatien am 1. Juli 2013 der EU bei. Im Eisenbahnsektor ging damit eine deutliche Vereinfachung des Netzzugangs einher. Die Kroatischen Eisenbahnen (HZ) waren bereits auf den 1. September 2012 hin reorganisiert worden, was zur Gründung dreier neuer Gesellschaften führte: HZ Putni�ki prijevoz (HZPP) für den Personenverkehr, HZ Cargo für den Güterverkehr und HZ Infra für die Infrastruktur.

Die Hauptrouten des kroatischen Schienengüterverkehrs sind die Transitstrecken vom Hafen Rijeka zum kroatisch-ungarischen Grenzübergang Koprivnica / Gyäkönyes sowie die Achse Slowenien - Serbien (Dobova - Tovarnik). Beide sind mit 25 kV/50 Hz elektrifiziert, allerdings nur auf den Abschnitten Dobova - Dugo Selo und Novska - Tovamik doppelspurig. Gegenwärtig sind die Strecken Dobova - Gyökönyes sowie die Zufahrtslinien zum Hafen Rijeka für Güter-EVU am interessantesten. Die Strecken zur serbischen und bosnischen Grenze sind weniger attraktiv, weil diese Staaten nicht Teil der EU sind, was
die Grenzabfertigung erschwert.

Da biste mogli pro�itati cijeli tekst, kliknite na sljede�a dva linka / poveznice, na stranice 20 i 21 �asopisa Schweizer Eisenbahn-Revue 1/2016:

Schweizer Eisenbahn-Revue 1/2016, Seite 20

Schweizer Eisenbahn-Revue 1/2016, Seite 21

Izvor: Schweizer Eisenbahn-Revue 1/2016
Priop�io: Charly Grüninger
Za portal pripremio: Zvonimir Mitar, urednik@arhiva.croatia.ch

Sutra na portalu:

Tragom Gutmannovih pruga

 

 

 Kontakt ako imate pitanja ili poznate neku interesantnu zanimljivost mo�ete nam se javiti e-mailom zanimljivosti@arhiva.croatia.ch

 

Untitled Document


Optimizirano za
Internet Explorer
| home | doga�aji | chat | linkovi | tvrtke | sport | putovanja | turizam |
(c) 2000 - 2008  http://www.arhiva.croatia.ch/ Sva prava pridr�ana.